Seuraa esimerkki: Me itse oltiin pitkään todella geneerinen toimija. Kotisivutkin olivat vähän laimeat. Perussiistit, mutta ilmeettömät ja olivat vain yksi muiden seassa.
Jokaista sosiaalisen median päivitystä sai pyöritellä ja viilata todella paljon kun mietittiin miten miellytettäisi kaikkia. Väen lisääntyessä tällaista oli vaikea ja ennen kaikkea työläs ylläpitää.
Me itse todettiin isoksi ongelmaksi sivuston kuvat. Jokainen toi henkilöstökuvaukseen oman lempparin Facebookin profiilikuvistaan. Henkilöstö osio näytti kasalta freelancereita eikä tiimiltä. Lisäksi sivuilla puhuttiin surinasanoin palveluista eikä mitään oltu kunnolla tuotteistettu. Pitkään pidettiin kiinni siitä, että halutaan tehdä kaikki itse, mutta päätettiin tällä kertaa pyytää apua. Tovarin vinkkituokion brainstormaus toi paljon hyviä ajatuksia. Sisällön muotoilua ymmärrettävämpään muotoon, yhtenäiset kuvat jotta näytettäisi tiimiltä ja kaiken turhan parsiminen.
Tovari oli meitä auttanut tähän asti joten heiltä tilattiin myös henkilöstön valokuvaus (Vlogissani tunnelmia sieltä). Väki veti Koodersin paidat päälle ja farkut jalkaan: yritettiin näyttää meiltä: asiantuntevilta, mutta rennoilta.
Sivuston tekstiä lähdettiin kirjoittamaan enemmän puhemuodossa, jotta tyylimme välittyisi paremmin. Päätettiin myös, että tämä tulee jatkumaan kaikkeen viestintään. Kynnys somettamiseen laski ja kaikki viestintä muuttui helpommaksi kun ei yritetty miellyttää kaikkia, vaan oltiin oma itsemme.
Vapauduttiin muutenkin kahleista moniin alan normeihin liittyen. Kirjattiin myös meidän prosessia auki ihan välivaiheittain. Jokainen projekti on toki uniikki tapauksesta riippuen, mutta halusimme tuoda näkyville pääpiirteistä rakennetta, minkälaista kanssamme työskentely on.
Meille ei kunnolla uponnut mitkään brändäys tai markkinointikoulutuksien ajatukset, mutta homma selkeytyi kun alettiin vaan itse tekemään. Toivottavasti tästä kirjoituksesta (ja videosta) heräisi esimerkkien kautta teille muille ajatuksia, jotka toisivat halun erottua massasta!
Hetkinen. Tietääkö kukaan oikeasti mitä Kooders tekee tai mitä meidän konnien päivään kuuluu? Onko meidän hissipuheet olleet ihan liian höttöä?
Tuotteistamisessa on tärkeää tehdä asiasta helppoa ostaa. Kuinka siis tehdä tästä prosessista mahdollisimman selkeää ja mutkatonta?
Norsunluutornin riippusilta on laskettu ja Koodersin suuri mastodontti saapuu jakamaan ajatuksiaan junnukoodarien työn löytämisen tueksi.