Digi tehostaa, ei korvaa!

30.07.2020 08:54:10
Digi tehostaa eikä tee kaikkea ajattelua puolestasi

Miten paljon meillä on mahdollisuuksia tulla nähdyksi oman tuotteemme kanssa. Nyt olemme saaneet seurata, miten paljon on digiratkaisuja tarjolla, miten paljon meitä ohjataan digisoimaan palveluitamme. Puhutaan myös, kuinka paljon helpotamme järjestelmillä työtämme. Onhan mahdollisuus, että digi pursuaa ulos korvista ja ikkunoista, varsinkin jos ei osata kertoa mitä se voisi tarkoittaa juuri sinun toiminnassasi. Aina ei tarvitse olla tekemässä koko toiminnan muutosta, voidaan myös yhdistää digisoimalla ja integroimalla eri osiot yhteen.

Pelkästään nettisivut tai järjestelmän löytyminen markkinoilla ei ole itsessään selvää, jos näitä ei markkinoida mitenkään. Kannattaa olla tietoinen kenelle kohdentaa myyntiä tai markkinointia. Kaikkea ei tarvitse tehdä käsityönä, voidaan myös automatisoida markkinointimateriaalin jakamista. Voidaan siis rakentaa automaatio, jonka avulla helpotamme markkinointia sekä myyntiä. Miten markkinointimateriaali lähteen ja missä näkyy. Kun toistettavuus ja kohdennus on saatu kuntoon, niin asiakkaat tulevat palvelun piiriin. Verkkokauppa tai -sivut kertovat mitä palveluita myydään. Asiasta ohjataan tekemään helposti valinta ja sitä myötä myös helpommin ostospäätös. Tästä eteenpäin ostotapahtuma tulee olla helppo ja selkeä. Kaikki tämä voidaan automatisoida, jolloin asiakkaan kokemus nopeasta ja toimivasta palvelusta voi luoda pysyvämmän asiakassuhteen.

Helposti ajatellaan, ettei integraatioita voi tehdä, on oltava vain yksi kokonainen järjestelmä. No, aina voi tehdä integraation ja yhdistää monia. Kaikki riippuu voiko järjestelmien rajapintaa käyttää ja miten halutaan järjestelmän toimivan. Verkkokaupoissa kaikki tuotteet eivät ole suoraan tuotteita myyvän kaupan varastossa, vaan voi olla maahantuojalla omissa varastoissa. Jolloin tiedot tulee hakea maahantuojien varastoista omaan verkkokauppaan. Automatisoiminen ja integroimisessa tieto haetaan suoraan maahantuojan varastoista määristä hintatietoineen, jolloin verkkokaupassa näkyy oikeat tiedot, kun maahantuoja päivittää tiedon. Tämä toiminto helpottaa todella paljon, eikös vain!

Pienillä aisoilla voi helpotta suuresti omaa toimintaa. Käytä ajanseurantaa omassa työssäsi, niin näet mihin aikaasi käytät päivän aikana. Tämä auttaa näkemään missä voisi helpottaa työtäsi. Yrittäjyydessä yritetään edelleen myydä myyttiä 24/7 työajasta. Varmasti joku tekeekin näin, suotaneen se heille. Automatisoidaan ja integroidaan olemassa olevia järjestelmiä ja näille ihmisille voisi tarjota 20/7 työaikaa jolloin viikossa vapautuisi 28 h muuhun. Voisivat rehellisesti nukkua viikossa nuo tunnit ja jaksamista olisi pienin palasin lisätty arkeen. 

Jos herätti mielenkiinnon kehitellä, niin silloin kannattaa ottaa kalenteriin aikaa suunnitteluun ja kehittämiseen. Muussa tapauksessa voimme aina ajatella kuten Suomalainen sanonnassa sanotaan ”joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa”.

Muita blogeja tältä tyypiltä

Millainen supersankari olet?

Olemme jokainen kohdanneet sankareita, jotka ovat tehneet urotekoja – joskus jopa näyttävästi. Myös monesti teemme arjessa joka päivä sankaritekoja, joista ei tulekaan näkyväksi ympärillä oleville ihmisille.

Lukaseppa

Minä ja koodari - asiakaspalvelu on asiakkaan palvelua!

Vaikka löydämme yhteisen ymmärryksen asiassa, niin onko silti se hyvää asiakkaan palvelua? Saako koodari olla vihainen, jos asiakas ei olekaan samalla aaltopituudella tai toisinpäin?

Lukaseppa

Minä ja koodari - Ajatus koodarin sielunmaisemasta

On ollut mielenkiintoista seurata koodaajien toimintaa ja yrittää ymmärtää heidän sielunmaailmaa. En ole koodannut virallisesti mitään. Nyt yritän avata näkemykseni ohjelmoijan eli koodarin sielunelämästä.

Lukaseppa