Ennen aikaan yrityksien tarvitsi esitellä itseään lähinnä sijoittajille ja päättäjille. Työntekijät sitten saapuivat koputtelemaan töiden perässä ja yritys ei suuremmin esittelyä kaivannut. Nykyään tämä kelkka on kuitenkin kääntynyt ja yrityksien on tärkeää olla näkyvillä houkuttelevana myös rekrytointia ajatellen. Työnantajamarkkinointi onkin nyt varsin trendikäs aihe!
Silti harmillisen usein opiskelijoillekkin esitellään samoja diasarjoja kuin sijoittajille jolloin kohderyhmä ei välttämättä saa toivomaansa tietoa yrityksestä ja sen toiminnasta.
Taavi Saarelainen on ollut ihmisiä innostaen kertomassa asioista aina tutor-opiskelijuudesta nykyiseen työnkuvaansa. Taavi ja Miikka ovat saaneet paljon kiitosta yritysesittelyistään joten jutellaan aiheesta podcastissamme: Kuinka se hyvä yritysesittely rakennetaan?
Työpaikka ilmoituksessa toinen voi saada huutoa kun vaatii keskimääräistä korkeampaa älykkyyttä, mutta toinen saa kiitosta kun halutaan ihminen mukaan galaksien valtaamiseen. Monia asioita saa (ja kannattaakin) sanoa, mutta kaikkea ei saa sanoa liian suoraan.
Miksi kysellään paljon ennen tarjouksen jättämistä? Miksi halutaan pääasiassa viestiä sähköpostitse? Tämä filosofinen pläjäys tulee valaisemaan kaiken arvo maailmastamme ja toiminta tavoistamme.
Paneeli toi tänään mukanaan keskustelua vaalihakkeroinnista, kerrostalojen ulko-ovista ja kommunikaatiosta.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä