Pelillistämisen tarkoituksena on vedota ihmisten kilpailuviettiin ja tarpeeseen olla jättämättä asioita kesken. Yksinkertaisimpia malleja pelillistämisestä ovat eri ketjujen ja kauppojen tarjoamat kanta-asiakas edut ja erilaiset bonus pisteet.
Pidemmälle vietynä esimerkkinä toimii mm. Facebook joka pelillistämisen keinoin kannustaa ihmistä pysymään heidän palvelussa pidempään. LinkedInissä pelillistämisellä kannustetaan käyttäjää täyttämään mahdollisimman kattava profiili. Et voi olla All-Star täyttämättä aivan kaikkia tietoja ja julkaisematta paria blogikirjoitusta!
Vieraanamme oli Lunar Collapsen oma Roope Timonen! Pelien tekijältä pyysimme asiantuntijuutta pelien keinoihin pitää ihminen kiinnostuneena.
Lunar Collapsen ensijulkaisu LOST HOME Steamissa
LUNAR COLLAPSE:
www.lunarcollapse.com
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Miten maailma tulee muuttumaan poikkeustilanteen vuoksi? Uskoisimme ainakin, että luottamuksen työntekijöihin pitää nousta ja etätyömahdollisuuksiin uskotaan tulevaisuudessa enemmän.
Tänään podcastissamme pohdittiin asioiden vaikeasti tekemistä. Usein asioista tehdään liian vaikeaa vaikkapa liian monimutkaisilla prosesseilla.
Yrityskauppoja tehdään monesta syystä ja aina ei osteta käytännössä koko yritystä vaan vaikkapa tiimi yrityksen sisältä taikka ytimestä. Segan Rovio-shoppailut nostivat asiaa pinnalle jonka johdosta lähdettiin pohtimaan mitä Kooders tekisi ja on tehnyt rahasäkkien edessä.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä