Facesta ja IGstä tuli Meta ja Twitteri on muuttumassa vain X-kirjaimeen. Brändiuudistus ei ole aina ihan yksinkertainen prosessi kun brändi on pääasiassa mielikuvia. Brändisi on siis se mitä sinusta puhutaan selkäsi takana. Tänään käydään läpi mitä kaikkea tarvitaan onnistuneeseen brändiuudistukseen.
00:00 Hyvät tiistai huomenet
00:20 Aiheen pohjustusta
01:32 Twitterin uudistuksesta ja yrityksien brändäyksestä
08:19 Puhetta Meta ja Facebook uudistuksesta
09:57 Jujun löytäminen
11:33 Koodersin kilpikonnat ja brändi
13:09 Tunnistettavat logot ja värit
16:15 Toistettavat jutut
19:36 Koodersin brändäyksestä ja väreistä
21:54 Tuotteistaminen, domainit ja mielenyhtymät
26:59 Mitä Vattua-podcastista
29:25 Brändäys ja merchit
33:39 Laatu brändäyksen työkaluna
35:49 Löydä tapa mikä tuntuu ominaiselta
36:42 Loppusanat ja yhteenvetoa aiheesta
Kun teet asioita hyvin saat siitä taputuksia selkään. Kun teet asioita melko hyvin saat vähemmän huomiota. Tästä voi alkaa helposti ihmisaivot oppimaan, että ihmisen arvo määräytyy täysin aikaansaavuuden pohjalta.
Jos yritys tarjoaa vain yksittäisiä palveluita, kannattaa ne palvelut tuottaa kunnolla. Mahdollisuuden salliessa kuluttaja äänestää lompakollaan.
Yksi esimerkki workflowsta voisi olla vaikka toimenpiteet ja asiat joita puuseppä tekee, jotta hän saa asiakkaalle halutunlaisen tuolin toteutettua.