Nettisivujen olemassaolo ei enää riitä

14.05.2020 09:20:13

Anna vierailijoille syy palata sivustollesi!

Hakukoneoptimointi ei ole ollut pelkkää oikeiden sanojen viljelyä enää viiteen vuoteen. Nykyään on tärkeää tuottaa myös laadukasta sisältöä! Laatu on toki suhteellista, mutta tavoite on saada ihmisiä viihtymään sivustollasi ja saada heidät myös palaamaan myöhemmin.

Hakukoneet tutkivat entistä enemmän kontekstia ja sivuston domain-auktoriteettia. Jos olette koodifirma, on teidän fiksuinta puhua koodaamisesta. Jos teillä on koodaamiseen liittyen auktoriteettia ja kirjoitatte blogia siitä mitä koodari tekee olette äkkiä hakukoneiden kärjessä jos googletetaan "Mitä koodari tekee".

Yksi hyvä tapa saada ihmiset viihtymään sivuillanne on tuotteistaminen. Tämä ehkä hieman mutkan kautta, mutta ihmiset usein vertailevat palveluita ennen ostamista ellei ole jostain tahosta saatu TODELLA vahvaa suositusta. Jos suosituksien jälkeenkin sivuillenne eksytään ja olette tehneet ostamisesta todella helppoa tuotteistamisen avulla on verkkosivuvierailu todennäköisemmin pidempikestoista tai se jopa johtaa kauppaan!

Monesti juuri ne teille itsestäänselvät asiat on niitä, mitä kotisivuillanne pitäisi kertoa. Jakakaa tietoa ja tehkää teiltä ostamisesta helpompaa. Tuottakaa asiantuntijasisältöä ja viestikää miksi just teidän kanssa kannattaa toimia.

 

Jos aihe vielä jäi kiinnostamaan kävin juttelemassa tästä pidemmin Rookie Communicationsin Bronxcastissa. Jakson löytää alla olevan kuvan takaa.

Matka Bronxcastiin alkaa tästä

Muita blogeja tältä tyypiltä

Unelmani ovat menneet pieleen

Kun olin pääsemässä kuudennelta luokalta lauloin kevätjuhlassa pääesityksenä Haaveet kaatuu. Jo tuolloin ajattelin, että aika mielenkiintoinen kappalevalinta pistää alakoulusta eteenpäin lähtevälle peruskoululaiselle laulettavaksi.

Lukaseppa

Maksullinen ei ole aina parempi

Markkinoilla on yllättävän paljon ohjelmistoja videoneuvotteluihin, pikaviestintään, livestreamaamiseen ja videoeditointiin jotka ovat jopa parempia kuin maksulliset sisaruksensa.

Lukaseppa

Älä nojaa liikaa alennuksiin

Onko alekausien aika mennyt? Ameriikan maalla on totuttu, että retail-kaupoilla black fridayn ja joulun välillä tapahtuu jopa 20% vuoden myynneistä. Tänä vuonna ei näkynyt isoja joukkuja ovilla vaan päivä näytti enemmän normaalilta "kiireisemmältä päivältä".

Lukaseppa