Koodaamisen aloittamisen kynnys madaltuu entisestään kun myös lowcode ja nocode ratkaisut yleistyvät entisestään. Kyseessä on kuvaavasti nimetyissä tapauksissa juurikin koodaamisesta mahdollisimman vähällä koodaamisella. Nämä voivat olla mahtavia työkaluja prototyyppaamiseen tai jopa yksinkertaisten kokonaisuuksien toteuttamiseen täysin tyhjästä.
Tänäänpä sitten "perinteisemmät koodarit" keskustelevat tämän aiheen ympärillä. Hyötyjä, haittoja, uhkia ja muita näitä!
Tekoäly osaa jo luoda pelattavia pelejä täysin lennosta ilman mitään pelimoottoria taustalla. Toki peli on jotain unen ja hallusinaation välimaastosta sisällön loogisella pysyvyydellä, mutta tämä tekniikka voi muuttua vain paremmaksi ajan edetessä. Tämä Decartin "Oasis" demo näytti erittäin vakuuttavalta.
Ketterät menetelmät sopivat hyvin kehittämiseen, jossa halutaan saada jatkuvasti palautetta käyttäjiltä kehitettävästä kokonaisuudesta. Se sopii hyvin kohteeseen, jonka vaatimukset tai tarpeet eivät ole kehittämisen aluksi kattavasti tiedossa tai joita halutaan muuten kehittää kokeillen.
Tyhjän pään metodi kuljetti meidät tänään kohti omien vahvuuksien tunnistamista sekä ajattelua siitä miten ihmiset ajattelevat.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä