Rekrytointi ja markkinointi on kivaa koska ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä sitä. Keskityn tässä tapauksessa enemmän siihen rekrytointiin vaikka tämä menee myös osittain markkinoinnin kanssa päällekkäin: Pitäähän se tieto siitä työntekijä tarpeesta saada jotenkin maailmalle! Joten koska me tarvitaan koodivoimaa, niin me piilotetaan nyt tämmöiseen kirjoitukseen se tieto, että etitään parhaillaan vahvistusta meidän koodipatalijoonaan.
Yksi melko uusi vastaan tullut ilmiö on työnantajabrändäys. Jos yritys ei ole aiemmin ollut somessa näkyvillä, niin tämä lähtee varmasti muodostumaan ajan kanssa. Brändiä on hirmu vaikea pakottaa, koska yleensä brändillä tarkoitetaan enemmän "mitä teistä puhutaan"-akselistoa. Toki siihen mitä teistä puhutaan voidaan VAIKUTTAA, mutta sitä kokonaisuutta ei voida PÄÄTTÄÄ toisen puolesta!
Sen takia meidän vinkki työnantajabrändäykseen on olla mahdollisimman aitoja vaikkapa siellä somessa. Jos teidän pitää hirveästi koristella arkeanne somea varten, niin onko työyhteisössä kaikki välttämättä hyvin?
Voitte käydä kattomassa vaikka meidän Instagramista miten ihanaa meillä on!
Olkaa työntekijöitä kohtaan kilttejä. Tämä ei niinkään brändäyksen takia vaan elämässä yleensä. Kun ihmisillä on jossain kivaa he kertovat siitä myös eteenpäin ihan pyytämättä. Jos siellä somessa on jatkuvasti iloisen oloisia ihmisiä jotka eivät kuitenkaan väkisin vedä pepsodenttihymyä kuolleella katseella varustettuna jokaiseen somekuvaan ollaan hyvässä tilanteessa.
Joten jos olette aidosti saaneet muodostettua miellyttävän työskentely ympäristön teidän tarvitsee vain dokumentoida siellä tapahtuvia asioita ja se näyttää kivalta. Se on siis kivaa eikä tarvitse esittää!
Vieläkin näkee ajatusta, että rekrytilanteessa pitää laittaa jonnekin listalle työpaikkailmoitus ja jäädä agressiivisesti odottamaan. Kyllä se on nykyään sitä, että työntekijää kannattaa hakea kanavista josta se toivotunlainen tyyppi tulee tavoitetuksi. Nykyään ei kannata yrittää etsiä vanhempaa työvoimaa Instagramista taikka yrittää rekrytä nuoria lehtimainoksella.
Meidän suunnitelma oli kirjoittaa blogi rekrytoinnista. Parhaassa tapauksessa tämä tavoittaa ihmisiä, jotka olisi koodareita ja valmiiksi meistä mahdollisesti kiinnostuneita tai sitten kaikki lukijat jakavat tätä kirjoitusta kaikille koodareille ja saadaan ihan sikana silmäpareja sivuillemme!
Toki koska tähän saakka rekrytointimme on tapahtunut enemmän ajatuksella "Miikka etsii ihmisiä satunnaisista paikoista" on tämäkin julkisempi hakeminen jännä kokemus.
Jos joku hoksaa rivien välistä salaisen viestin, että koodari on haussa niin laittakaa mieluiten sähköpostia info@kooders.fi.
Kieliä mitä käytetään on isolta osin PHP + Javascript (jQueryllä jatkettuna) ja MySQL tietokannat taustalla. Jonkinlainen julkaisujärjestelmätietämys vaikka WordPressistä olisi eduksi. Meillä pohjalla kuitenkin Concrete5. Näistäkään ei tarvitse olla aiempaa kokemusta, mutta näillä myö naputellaan
Geenitestejä tarjoavan 23andMe käyttäjätilejä hakkeroitiin iso kasa ja tästä voi tulla sinullekkin ongelmia vaikka et ole testejä heillä teettänyt.
Tahdonvoima on arvokas luonnonvara, joka vaikuttaa merkittävästi päätöksentekoomme, itsekurimme ja tavoitteidemme saavuttamiseen. Vaikka tahdonvoima tuntuu joskus uupuvan, voimme onneksi vahvistaa sitä yllättävän helposti - nukkumalla. Tahdonvoima on resurssi jota jokainen tehty valinta kuluttaa päivän aikana.
Jos et ole tiede ihmisiä, niin todennäköisesti kaikki mistä sisältöä tulee tuotettua on jo sisällöllisesti olemassa jonkun muun tekemänä. Se ei silti tarkoita, että sinun pitäisi jättää tällöin sisältösi julkaisematta!