Koodersin väen mietteitä asioista.
Kaikki toimijat eivät ole samanlaisia vaikka firman ala tai kuvauksen termi olisi hyvin sama. Pelkkä sana Leipomo voi tarkoittaa hyvin monen eri kokoista ja näköistä toimijaa. Ajatuksena myös usein halutaan tukea sitä pientä, mutta tuleeko lopulta arjessa tehtyä niitä pieniä valintoja jotka ovat arvojesi mukaisia?
Välillä aivot lähtee villinä sinkoilemaan ympäriinsä ja tekisi mieli tehdä seitsemää asiaa samaan aikaan. Välillä voi näistä asioista valita pari ja multitaskata, välillä voi taas pysähtyä hetkeksi pohtimaan, miten saisi ajatukset rauhoitettua. Toisaalta, joskus voi olla hauskaakin yrittää tehdä kaikkia asioita samaan aikaan!
Jos haluat pysyä kartalla siitä milloin asiakkaasi koiralla on syntymäpäivät ei sinun tarvitse tehdä suurta CRM-hankintaa. Se ongelma ratkeaa myös helpommin. Sama pätee myös ihmissuhteissa - Älä tee turhaan isoa ongelmaa asiasta joka on ratkaistavissa vaikka post-it lapulla.
Usein suurin este uuden yrittämiselle on huoli "Mitä jos tämä ei onnistukkaan" ja tämä on erityisen paha ihmisillä jotka ovat vaativia itseään kohtaan. Jos tekee aina samoja asioita ja samalla tavalla niin siinä tulee hyväksi ja ei tarvitse kokoajan opetella uutta.
Pistetäänpä perusteet kotisivuilla kuntoon niin ei lähde asiakkaat karkuun!
Jos olet asiantuntija jossakin tai vieläpä teet töitä asiantuntijana tai vieläpä olet YRITTÄJÄNÄ ja hommasi on olla asiantuntija: Uskalla jakaa sitä asiantuntijuutta! Ihmiset tietää vain sen mitä heille kerrotaan.
Voiko etänä olla liikaa? Kuinka etätyöläinen voi helpottaa työn ja vapaa-ajan erottamista? Niitäpä pohditaan tänään kun Ida kokeili putkeen viikon etätyöskentelyä.
Kanta-asiakkaasi haluavat varmasti kuulla sinusta, mutta ei välttämättä ihan joka päivä. Tarjouksien ja uutiskirjeen vastaanottajat kannattaisi pitää erillään kanta-asiakas rekisteristä!