Sertifer Consulting Oy (kotisivut)
Yrityksen kansainvälisen ilmeen nykyaikaistaminen
Tieto yrityksen toiminnasta ja palveluista oli hajautettuna. Tästä syntyi tarve yhtenäistää ja yksinkertaistaa ilmettä kansainvälistä myyntiä ja viestintää varten.
Yritysilme, logo, käyntikortit, esitteet, juliste, Twitter profiili ja WordPress nettisivut.
Kun Digitariumin toiminta siirtyi Sertifier Consultingin alle, tuli tälle nimeksi BioShare Digitization. Yrityksen uuden nimen alla tarjotaan kattavia ratkaisuja kokoelmien digitalisointiin sekä metsäalan konsultointia.
Meitä lähestyttiin tarpeella puhaltaa eloa vanhaan, ajanhampaan nakertamaan ilmeeseen. Lisätoiveena oli myös saada uuden ilmeen mukaiset markkinointimateriaalit ja nettisivut toimintaan, mielellään vielä ennen messureissua ulkomaille.
Palaverin jälkeen molemmat osapuolet oli saatu samalle sivulle ja suunnitelmat alkoivat olla varsin selvät. Keissillä oli vielä perinteistä tiukempi DEFCON 2 tason kiire, joten pitihän sitä jälleen todistaa että meiltä onnistuu se minkä monet toteavat mahdottomaksi tehtäväksi.
Aloituspalaverin jälkeen päästiin suoraan hyppäämään luomisprosessin syövereihin. Yleisilmeeseen toivottiin vihreätä värimaailmaa. Tämä jalostui prosessin aikana luontaisiksi vihreän sävyiksi yhdistettynä luonnonvalkoiseen. Tämä värimaailma konkretisoitiin suorilla linjoilla pehmeiden kaarien tukemana.
Lähtökohtana logolle oli digitaalisuuden ilmeneminen. Visio selkeytyi jo ensimmäisen logovedoksen jälkeen, jolloin lähdettiin yhdistämään hieman rohkeammin luontaisia elementtejä sekä niiden digitointia.
Kyseisen tilauksen suurin haaste oli varmasti tiukka määräaika, ilmeen mukaisten materiaalien kun piti olla jo mukana lennolla Uuteen-Seelantiin messuille 2 viikon päästä tilauksesta. Aikaa ei jäänyt ainakaan ihan hirveästi ylimääräistä, joten homman voisi sanoa sujahtaneen pulkkaan oikein mallikkaasti.
Toteutimme helppokäyttöiset nettisivut. Sivuille luotiin varausjärjestelmä, jonka avulla onnistuu Joensuun keskeisimmillä liikepaikoilla sijaitsevien näyttöjen varaaminen.
Kotisivu-uudistuksessa huomioitiin erityisesti näyttävästi kuvien käyttäminen ja tiedonhallinnan helpottaminen.